Leo Messi

Ani jsem to tu nezmínil, ale teď na jaře jsem byl několikrát doma v Praze a v Barceloně. V Praze proto, že tam sídlí moje stará dobrá agentura Saatchi, a v Barceloně proto, že tam sídlí jistý pan Messi. A právě s ním a s naší agenturou jsme měli natočit reklamu pro Ooredoo.

Tady ta reklama je. Za necelé dva dny má na Youtube 275 tisíc zhlédnutí, takže snad dopadla docela dobře.

A tady fotka s týmem. Povšimněte si trička Dukly Praha, které si Ondra Hübl vzal speciálně pro tuto příležitost.

Leo Messi Martin Jaros Group Photo Ondrej Hubl Yaro Pruzinec Tomas Lobel Viktor Riha

Plán záběrů. Tahleta cedule visí poblíž režiséra a asistent režie (nebo nějaký jiný borec) na ní odškrtává, co už se udělalo. Při skoro 116 záběrech to ani jinak nejde.

Reklama Leo Messi plan

Lea jsme měli k dispozici na pouhé 4 hodiny – ani o vteřinu víc. Kdo jste trochu z branže, tak dokážete ocenit, jak šílená to byla honička. Běžně se 30sekundová reklama natáčí celý den nebo dva – a teď jsme měli za pár hodin natočit pomalu celovečerák (hlavní reklama má 130 sekund) a ještě k tomu nafotit fotky pro tisk a internet. Všechno tedy muselo být spočítané na minutu. Normálně znamená každé natáčení spoustu čekání a prostojů – štáb upravuje osvětlení nebo připravuje novou scénu a herci zatím sedí ve svých karavanech nebo stanech. Ale s Lionelem Messim si žádný prostoj nemůžete dovolit. Kvůli tomu jsme mj. měli obrovské studio, které mělo v každém rohu trošku jinak nasvícenou scénu. Messi jen přecházel z místa na místo, takže jednotlivá dějství oddělovaly jen minuty. Nikdy jsem neviděl tak skvěle připravený koncert ze strany režiséra ani agentury.

Craig Gillespie, pro mě pan režisér. Craig je chasník z Hollywoodu, který točí opravdové filmy. To se v naší branži vždycky bere jako něco trošku lepšího. Ale já to tak neberu. Pro mě jsou důležitější jeho reklamy, a ty má Craig fakt dobrý. Vyhrál Zlatého lva v Cannes a točil i několik spotů, které běžely v USA při Super Bowlu, což je v reklamě nejvíc.

director Craig Gillespie

Šikovní kluci, kteří to Messimu (tak trošku) nandali. Dílem byli ze Španělska, ale dílem jsme je přivezli ze všech zemí skupiny Ooredoo. Logisticky to byl neuvěřitelný výkon. Ale stálo to za to, třeba ten hlavní drzounek byl opravdu úžasnej.

Leo Messi reklama fotbal děti

Španělská slečna Klapka. Zaujala mě její inovace – klapku měla totiž rafinovaně připevněnou přímo na zadku a dost obratně s ní mávala. Točím už reklamu pár let, ale tuhle vychytávku jsem ještě neviděl. Holt jiný kraj, jiný mrav.

Klapka Ooredoo Leo Messi

Míč, do kterého kopal Leo Messi. Mám ho teď doma – teda ten míč, samozřejmě. V jedné scéně musel Leo asi 30krát kopnout míč do brány – opakovali jsme to mockrát, protože se to i fotilo. Musela to být velká rána s rozběhem. Úplně mě děsilo, že ten Leo při každém z 30 pokusů kopnul ten míč přesně na to samý místo. Ale úplně přesně. A to takovou silou, že já bych to nedokázal ani jednou. Posledním kopem taky Leo tu branku úplně zničil – nekecám. Přece jen bylo vidět, že by se tím mohl i živit.

Leo Messi míč

Místo činu. Typický bordel při natáčení. Jeřáby, stativy, kabely a spousta zajímavých lidí, protože i dělníci filmu jsou tak nějak od kumštu. Točilo se sídlišti na kraji Barcelony, bylo to hotové ghetto, ale k atmosféře fotbalových spotů tohle přesně patří.

Leo Messi natáčení Barcelona

Samozřejmě jsem si trošku užil i Barcelony, to ani jinak nejde. Byl jsem tam už mockrát, ale bylo to zase pěkný. Asi se nenajde žádný člověk na světě, který by Barcelonu neměl rád. Je to živé město s příjemným klimatem, mořem, architekturou, jídlem – o moc líp už se město ani udělat nedá. Akorát mi dlouholetí rezidenti říkají, že v létě to tam hodně smrdí. Kanály a tak. Což je častý problém měst v teplém klimatu, co si budeme povídat. Jestli chcete sterilní kyslík, jeďte si do Rovaniemi.

Barcelona street typical house

Já vím, že moje fotky z Barcelony jsou takový divný. Protože mě už ty Sagrady Familie a tak nebavěj. Tohle je prosím svět naruby – barcelonský provoz, jak se zrcadlí na stropě obrovské tržnice Encants. Je to vlastně zároveň i autoportrét – já jsem ta blecha uprostřed.

Barcelona střecha tržnice Encants

Samozřejmě jsem si musel zajít i na fotbal, abych zkontroloval, jak se velvyslanci naší značky daří v práci. Zrovna tam kopal Ligu mistrů proti Manchesteru City. Ze známosti jsem měl pěkný sedačky ve čtvrtý řadě hned nad lavičkou. Ale řeknu vám, že proti Kataru mi v té Barceloně byla docela zima.

FC Barcelona Martin Jaros

Ale celkově to bylo pěkný a zase jsem si připomněl, proč mám tu svou práci furt tak rád.

Skřeky (2)

  1. Vítek napsal:

    Opět krásně napsáno! Jen dotaz – jak bylo vyřešené, že z těch „paneláků“, které obklopovali tu natáčecí plochu, nevykukovali na balkónech žádní obyvatelé? Přece když mi po dvorku běhá Messi, tak si ho chci vyfotit a pozvu na balkón celou ulici. Ale tam bylo úplně prázdno. V tom musí být nějaký trik!

  2. Marcel napsal:

    Vždycky si říkám, jak to děláte, že je to tak dobrý, ty Vaše reklamy, ale pak si hned zase říkám, že mi to může být jedno, jak to děláte, že stačí, že to je dobrý a že se mi to může líbit. Pozdravuji z 1188 do ooredoo :))).

Přidejte skřek